Aktualizacja algorytmu Google 5.05.2020: May 2020 Core Update – pierwsze wnioski

0
617
aktualizacja algorytmu Google maj 2020

Aktualizacja algorytmu Google 5 maja 2020

W dniu 5 maja na Twitterze firmy Google poświęconym Wyszukiwarce Google pojawiła się informacja, że jest wdrażana aktualizacja algorytmu Google. Oficjalna nazwa nadana tej aktualizacji to: May 2020 Core Update. Takie aktualizacje algorytmu Google mają miejsce kilka razy w roku i najczęściej przynoszą większe zmiany w wynikach wyszukiwania.

Jak dowiedzieliśmy się z kolejnego Twitta, jest to jedna z tych aktualizacji Google, której wdrożenie trwa 2-3 tygodnie. Na pierwsze wnioski należało więc poczekać, aż sytuacja w wynikach wyszukiwania nieco się ustabilizuje. Obecnie widzimy, że największe zmiany mamy już za sobą i można zabrać się za wstępną ocenę zmian.

Z punktu widzenia narzędzi monitorujących wyniki wyszukiwania była to jedna z największych aktualizacji w ostatnim czasie. Porównywalna z aktualizacjami z początku 2019 roku.

Czego mógł dotyczyć update algorytmu Google?

Gdy przyjrzymy się informacjom z branży SEO, otrzymamy bardzo wiele sprzecznych sygnałów. Chociaż cieżko wychwycić co tak naprawdę miało miejsce, to zauważyliśmy, że dominują 2 trendy:

  • Ucierpiały głównie strony z małą ilością dobrej jakości podstron i podstrony z małą ilością treści. Głównie strony w stylu Landing Page czy one-page. Był to jednak spadek w pozycjach, a nie wyindeksowanie z Google.
  • Jest mało informacji o tym, aby ucierpiały domeny z dobrą, rozbudowaną treścią. Dobrze też wypadają strony z dużą ilością podstron w danym temacie.

Patrząc na te informacje oraz sygnały płynące od Google i z branży SEO można wyciągnąć wniosek, że aktualizacja dotyczy zagadnienia EAT (Expertise – Authority – Trust) – czyli w uproszczeniu: skrótu określającego wysokiej jakości treść napisaną przez Eksperta w danej dziedzinie (Expertise), zamieszonej na stronie posiadającej autorytet w branży (Authority) oraz posiadającej zaufanie (Trust).

Zmiana oceny EAT przez Google

Podejrzewamy, że aktualizacja miała związek ze zmianą sposobu oceny autorytetu danej strony przez Google. Jak to miałoby wyglądać w praktyce? Tego niestety nie jesteśmy w stanie określić. Trzeba sobie zdawać jednak sprawę, że nikt nie będzie w stanie wskazać konkretnego elementu, który się zmienił, ponieważ postrzeganie autorytetu domeny jest znacznie bardziej skomplikowane, niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Wydaje się, że są w to zamieszane zarówno linki, treść na stronie jak też struktura danej domeny. Co jednak można powiedzieć na pewno, to warto dbać o autorytet swojej domeny.

Co robić po aktualizacji algorytmu Google, aby poprawić pozycje swoich stron?

Jeśli zobaczymy na rekomendacje Google w sprawie aktualizacji algorytmu wyszukiwania to zobaczymy przede wszystkim sugestie dotyczące wysokiej jakości treści. W naszej ocenie aktualizacja jest jednak znacznie szersza i dotyka również innych aspektów budowy strony oraz treści.

Warto też dodać, że z naszego punktu widzenia ta aktualizacja algorytmu Google niewiele zmienia, jeśli chodzi o działania SEO na stronie. Nadal warto dbać o autorytet danej domeny, czyli jej wartość SEO jako całość. Z naszych doświadczeń najważniejsze elementy składające się na to:

  • Tworzenie dobrej treści,
  • Linkowanie wewnętrzne i struktura danej witryny,
  • Pozyskiwanie mocnych linków.

Takie podejście sprawdza się w naszym przypadku już od dłuższego czasu i strony posiadające dobrej jakości treść są z reguły traktowane neutralnie lub pozytywnie podczas kolejnych aktualizacji Google.

Jeśli masz jakieś wnioski dotyczące aktualizacji algorytmu Google z 5 maja 2020, to podziel się nimi w komentarzu poniżej!

Rating: 3.0/5. From 2 votes.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here