Co to są frazy i słowa kluczowe?

0
235
SEO

Przy reklamie w Google często spotkasz się z wyrażeniami takimi jak “słowa kluczowe” i “frazy kluczowa”. Co to są słowa kluczowe? Jaka fraza kluczowa będzie skuteczna? Do czego są potrzebne? Jak je dzielimy? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Co to są słowa kluczowe i frazy?

Najprościej tłumacząc: “słowo kluczowe” czy też “fraza kluczowa” w kontekście reklamy w Google to inaczej wyrażenie, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google aby znaleźć to czego szukają.

Takim wyrażeniem może być praktycznie wszystko. Od “buty nike”, “wizytówki”, “ile kosztuje pozycjonowanie stron” czy “co warto zwiedzić w Izraelu”. W Google użytkownicy wpisują bardzo wiele haseł. Można jednak wyodrębnić takie frazy kluczowe, które są bardziej popularne. Jeśli dodamy do tego intencję, która jest związana z zakupem produktu i usługi – to mamy bardzo cenną informację dla firm, które mogą im to sprzedać. Naturalnie, każda firma chce się znaleźć tam, gdzie szukają jej klienci.

Warto dodać, że wyrażenia słowo kluczowe i fraza kluczowe jest bardzo często stosowane zamiennie i najczęściej oznacza to samo.

Po co nam słowa i frazy kluczowe?

Gdy już wiemy co to są słowa i frazy kluczowe możemy zastanowić się po co są nam potrzebne? Użytkownicy wpisują słowa kluczowe w Google aby znaleźć to co ich interesuje. Najczęściej wchodzą tam z konkretnym problemem i chcą znaleźć coś konkretnego. Często szukają produktów i usług, które chcą kupić. Jeśli chcesz reklamować firmę w Google to musisz najpierw dowiedzieć się – jakich słów kluczowych używają ludzie poszukujący tego, co masz do zaoferowania. To pozwoli Ci zrozumieć jakich wyrażeń musisz używać na swojej stronie internetowej po to, aby została odnaleziona. Dlatego też wyszukanie oraz wybór odpowiednich fraz i słów kluczowych to pierwszy etap za równo pozycjonowania jak też tworzenia kampanii Google Ads.

W przypadku pozycjonowania często spotykamy się z określeniem “pozycjonowanie słów kluczowych”, które oznacza właśnie używanie różnych technik aby nasza strona internetowa była jak najlepiej widoczna na konkretne hasła, które mogą być dla nas dochodowe. Im więcej haseł związanych z naszym biznesem – tym lepiej.

W przypadku reklam Google Ads słowa kluczowe służą nam do kierowania reklam. Nasze reklamy powinny wyświetlać się wtedy, kiedy użytkownicy szukają produktu lub usługi, którą mamy do zaoferowania. Musimy dobrać odpowiednie słowa aby nasze reklamy były skuteczne i opłacalne. Ponieważ w tym przypadku płacimy za każde kliknięcie to ważne jest skupienie reklam tylko na takich wyrażeniach, które są dla nas dochodowe i unikanie dwuznacznych, mało konkretnych wyrażeń.

Podział słów kluczowych

Najlepszym podziałem słów kluczowych z jakim się spotkałem jest podział według intencji użytkowników. W zależności od tego co chciałby znaleźć dany użytkownik, słowa kluczowe dzielimy na:

  • informacyjne – związane z informacjami np. “ile kosztuje sokowirówka”, “kiedy jest dzień matki” itp.
  • transakcyjne – związane z produktami lub usługami np. “dentysta Kraków”, “buty do biegania”
  • nawigacyjne – kiedy chcemy trafić na konkretną stronę np. “allegro”, “onet.pl”

Ten podział jest bardzo praktyczny ponieważ klasyfikując słowo kluczowe jesteśmy w stanie ocenić jego przydatność. Jak można się domyślić, inwestowanie w słowa typowo transakcyjne jest bardziej opłacalne niż inwestycja we frazy typowo informacyjne. Są od tej reguły wyjątki ale co do zasady słowa transakcyjne są najbardziej perspektywiczne dla większości firm.

Oceniając słowa kluczowe możemy również ocenić ich “ogólność”. Spotykamy się z ogólnymi i najczęściej popularnymi, krótkimi słowami kluczowymi jak np. “sukienki”. Spotykamy się też z bardziej szczegółowymi słowami np. “niebieska sukienka w kratę na szelkach”. Takie szczegółowe słowa są zazwyczaj mniej popularne ale często bywają cenne z uwagi na ich konkretny charakter. Jeśli sprzedajemy właśnie taką sukienkę to jest to dla nas sytuacja idealne ponieważ wiemy, że mamy to czego użytkownik szuka. W przypadku słów ogólnych jak “sukienki” nie łatwo to ocenić. To sprawia, że to właśnie szczegółowe słowa kluczowe są tymi, którymi warto się zainteresować – szczególnie przy reklamie AdWords w której płacimy za każde kliknięcie.

Wybór fraz kluczowych

Zapoznając się z poprzednim akapitem już wiesz, że warto wybierać transakcyjne słowa kluczowe, które mają odpowiedni poziom szczegółowości ale też ilość kliknięć, która nas zadowala.

Wybór słów kluczowych najlepiej wykonać za pomocą Plannera Słów Kluczowych Google. Jest to darmowe narzędzie, jednak aby mieć do niego dostęp musimy zarejestrować się w Google Ads. Istnieje również wiele innych narzędzi, którymi możemy się posłużyć. Najpopularniejsze z nich to: Senuto oraz Semstorm. Samo narzędzie jednak nie wystarczy. Potrzebujemy trochę wiedzy na temat wyboru słów kluczowych na potrzeby reklamy w Google.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here