Darmowe wyniki produktowe w Zakupach Google

0
3384
handel elektroniczny

Na blogu Google pojawiła się ciekawa informacja dla osób, które prowadzą swój sklep internetowy oraz chcą aby ich produkty znalazły się w Google nie tylko jako standardowe wyniki wyszukiwania ale także jako miniatury produktów w zakładce Zakupy. Do tej pory aby tak się stało trzeba było za to zapłacić uruchamiając kampanię produktową w Google Ads. Od końca kwietnia w USA, a do końca 2020 roku w Polsce, w Google Zakupy będą za darmo wyświetlane produkty bez konieczności reklamowania ich w Google Ads.

Z dostępnych informacji wynika, że produkty będą pokazywać się w zakładce Google Zakupy. Nie oznacza to, że reklamy produktowe zostaną w całości zastąpione darmowymi. Płatne reklamy nadal będą się wyświetlać w zwykłych wynikach wyszukiwania, a darmowe wyniki produktowe będą dostępne dopiero po przejściu do zakładki “Zakupy”.

Google Zakupy jeszcze bardziej wartościowe

Taka zmiana podejścia to dla firmy Google przede wszystkim szansa, na przyciągnięcie większej grupy klientów do zakładki Zakupy. Do tej pory nie jest ona tak często odwiedzana. Można przypuszczać, że tego typu ruch to również próba konkurowania z Amazonem na rynkach zachodnich.

Z punktu widzenia właścicieli sklepów internetowych to kolejny kanał sprzedaży e-commerce w którym trzeba być. Z pewnością ciekawsze wyniki przyciągną sporą liczbę klientów do zakładki Zakupy, a to sprawi, że ten kanał sprzedaży może stać się wartościowy. Pomimo korzystania z reklam produktowych Google Ads tzw. PLA w interesie każdego sprzedawcy będzie dodatkowa obecność produktów w darmowych wyników produktowych.

Naturalnie w głowach specjalistów SEO pojawia się pytanie: na podstawie jakich czynników Google będzie ustalać ranking pokazywanych produktów? Na ten moment nie jest to jasne. Jest to kolejny obszar w którym specjaliści SEO będą musieli poszukać rozwiązań dla swoich klientów w e-commerce.

Jak dodać produkty do Zakupów Google

Tak jak to ma miejsce w Google Ads, bazą dla wyników produktowych będzie Google Merchants Center. Jeśli chcemy aby nasze produkty zagościły w nowych, darmowych wynikach Google to musimy dodać tam odpowiednio sformatowany plik produktowy. Korzyści z przesłania pliku produktowego do Google możemy odczuć już teraz. Dzięki niemu nasze produkty mogą pojawiać się w wyszukiwarce Grafiki Google. Za jakiś czas zostanie to rozszerzone o zakładkę Zakupy.

Źródła:
https://www.blog.google/products/shopping/its-now-free-to-sell-on-google/
https://searchengineland.com/in-major-shift-google-shopping-opens-up-to-free-product-listings-333288

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here