Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) – czym są i jak działają?

0
196

Reklamy, które wyświetlane są w wyszukiwarce, to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów, na przyciągnięcie nowych klientów do twojej oferty. Google przetwarza około 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie. To niezaprzeczalnie ogromna ilość okazji, które powinien łapać każdy przedsiębiorca. Jedną z opcji jest dynamiczna reklama w wyszukiwarce tzw. reklamy DSA (ang. Dynamic Search Ads – DSA). Czym są, jak je wykorzystać, oraz co odróżnia je od tradycyjnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google?

Co to są reklamy DSA i czym różnią się od tradycyjnych kampanii Google?

Reklamy DSA to reklamy dynamiczne, wyświetlane w wyszukiwarce, na podstawie zawartości twojej strony internetowej. Ich działanie polega na dopasowywaniu nagłówków oraz strony docelowej do wyszukiwanych fraz. Google dopasowuje zapytania wpisywane przez swoich użytkowników do typu produktu w twojej witrynie, a następnie wyświetla dynamicznie generowaną, dostosowaną do wyszukiwanej frazy reklamę. Dzięki temu kampania pojawia się w wynikach wyszukiwania w Google w naturalny sposób. Tego typu reklamy to doskonały sposób na wyświetlanie treści dynamicznych rzeczywiście zainteresowanym potencjalnym klientom.

Oznacza to, że jeśli np. prowadzisz e-commerce i sprzedajesz meble, po wpisaniu w wyszukiwarkę Google frazy „fotel do salonu” wyświetlić będzie się mogła twoja reklama, z nagłówkiem dopasowanym do danej frazy, treścią reklamy oraz z landing page odpowiednim do frazy. W tym przypadku mogłaby to być np. podstrona twojego sklepu, na której prezentowane są produkty z odpowiedniej kategorii, w tym przypadku byłby to fotel.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google różnią się od tych tradycyjnych tym, że nie bazują na słowach kluczowych, które sam przypisałeś w momencie tworzenia kampanii np. do poszczególnych produktów, ale same tworzą frazy na podstawie treści na twojej stronie internetowej. Nagłówek reklamy jest dynamicznie tworzony przez Google, a informacje wypełniające nagłówek są pobierane bezpośrednio z twojej witryny. Ty tworzysz jedynie tekst reklamowy wyświetlany poniżej nagłówka. Oszczędza to czas, pozwala ci przyciągnąć nowy ruch na stronę w łatwiejszy sposób, oraz daje pewność, że twoje reklamy będą zawsze aktualne. 

Zalety i wady reklam DSA

Korzystanie z reklam dynamicznych w kampaniach Google ma wiele zalet. Jednymi z głównych, są:

  • Łatwość, z jaką się je tworzy: Nagłówki generowane są dynamicznie, na podstawie rzeczywistej zawartości twojego sklepu internetowego i dostępnych produktów, w dopasowaniu do wyszukiwanych fraz. Pomimo że wciąż tekst reklamy tworzysz sam, to, co chwyta uwagę użytkowników i sprawia, że klikają w dany wynik wyszukiwania, to właśnie nagłówek. 
  • Uzupełnienie luk w słowach kluczowych: Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce pozwalają reklamodawcom szybko usuwać wszelkie możliwe braki w zakresie słów kluczowych. Dzieje się tak dlatego, że hasła na które wyświetla się reklama w DSA, generowane są na podstawie produktów dostępnych na twojej stronie, a nie przypisanych im słów kluczy. Nawet bez specjalnie dołożonego wysiłku, reklama Twojej strony wciąż będzie szeroko widoczna w wynikach wyszukiwania Google. 
  • Łatwa konfiguracja: Reklamy Google mogą pochłaniać dużo pracy, jeśli chodzi o słowa kluczowe i samą konfigurację kampanii. Jednak w przypadku reklam dynamicznych, sprawa jest dość łatwa, ty musisz jedynie zadbać o zawartość i treść swojego sklepu, a Google zrobi za ciebie resztę. Oszczędzi to twój czas i pozwoli wciąż trafić do osób rzeczywiście zainteresowanych twoją ofertą, co przełoży się na lepsze wyniki sprzedaży.         

Wady, jakie można zauważyć, podczas korzystania z kampanii DSA, to np.:

  • Mniejsza kontrola niż w przypadku kampanii tradycyjnych: Nie możesz sam wybrać, który produkt dopasowany zostanie do której wyszukiwanej frazy. Możesz jednak kontrolować wyniki kampanii przez przyglądanie się raz na jakiś czas raportom wyszukiwanych haseł i dopasowując treść na stronie w odpowiedni sposób.
  • Nagłówki niepasujące do reklamy: Ponownie ze względu na brak pełnej kontroli, dynamiczne reklamy mogą nie być odpowiednie dla ciebie i twojego biznesu, jeśli chcesz mieć wpływ dokładnie na wszystko, co znajduje się pod nazwą twojej marki. Ponieważ wygenerowane nagłówki oparte są na treści twojej witryny lub zawartości opisu produktu, pomyłki nie powinny być częste, jednak mogą się zdarzać. Musisz więc zadbać, aby treści na twoich stronach były wysokiej jakości, przejrzyste i pasowały do prezentowanych produktów, aby po kliknięciu nagłówek danej reklamy użytkownik przekierowany był na właściwą stronę.

W jakich sytuacjach najlepiej wykorzystać dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

Dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania Google na pewno nie są idealnym wyborem dla każdego, jednak sprawdzą się w przypadku, gdy twoja strona posiada bardzo rozbudowaną treść, z wieloma podstronami i zakładkami. Dlatego jest to tak świetna metoda dla sklepów online. DSA nie powinny być podstawą twoich kampanii, jednak są świetnym uzupełnieniem tradycyjnych kampanii Google Ads (AdWords). Wypełniają możliwe luki pomagając Twoim reklamom pojawić się w wynikach wyszukiwania na większą liczbę trafnych haseł oraz trafić do większej liczby potencjalnych klientów.

Także w przypadku gdy planujesz stworzyć dużą kampanię, w której konieczne będzie zaplanowanie wiele fraz kluczowych oraz ich kombinacji, warto najpierw skonfigurować kampanię dynamicznych reklam DSA. Pozwoli ci ona zbadać, kto i w jaki sposób mógłby trafić na twoją stronę poprzez dane słowa klucze oraz jakie frazy i ich warianty powinieneś dodać do kampanii tradycyjnych, aby miały większe zasięgi. 

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here