Ile kosztuje pozycjonowanie strony www w Google?

0
303
ile kosztuje pozycjonowanie strony www

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? Z czego wynikają koszty usługi? Jak przedstawia się miesięczny cennik pozycjonowania? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym wpisie.

Każda witryna może znaleźć się w najwyższych wynikach wyszukiwania. Silna konkurencja i dynamika rozwoju świata internetu powoduje jednak, że pozycjonowanie warto zlecić specjalistycznej firmie lub agencji marketingowej. Jest to działanie długofalowe i kosztowne, ale w ostatecznym rozrachunku – satysfakcjonujące. Twoja usługa może znaleźć się już na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Jaką cenę trzeba za to zapłacić?

Od czego zależy cena pozycjonowania strony www?

Na rynku nie brakuje pozycjonerów, którzy wyceniają swoje usługi na 50 zł miesięcznie. Są to niestety firmy, które stosują nieuczciwe, nieskuteczne, a nawet karalne praktyki. Google od kilku lat uważnie śledzi i rozgranicza pozycjonowanie stron internetowych na te, które spełniają normy i na te, które oszukują.

Profesjonalne i zorientowane na długotrwale efekty pozycjonowanie wymaga bowiem podjęcia kosztownych działań, które pozwalają wprowadzić witrynę na wysokie pozycje na wiele fraz. W SEO nie ma półśrodków i dróg na skróty.

Jakie to działania? M.in.:

  • stawianie tematycznego zaplecza (opłacenie domen, zaprojektowanie witryn, przygotowanie zawartości),
  • tworzenie wartościowej treści,
  • zdobywanie dobrej jakości linków,
  • wykupywanie wpisów sponsorowanych na zewnętrznych stronach.

Im bardziej konkurencyjna branża, tym większe koszty pozycjonowania stron, co wiąże się z dużymi nakładami na niezbędną infrastrukturę i pracę sztabu specjalistów – pozycjonerów, programistów, grafików, copywriterów i menadżerów projektów.

Cennik pozycjonowania kształtowany jest także przez skomplikowanie algorytmu Google, który cały czas ewoluuje i wymaga podejmowania działań zakrojonych na coraz szerszą skalę. Nie da się ukryć, że koszt usługi w dużej mierze wynika z jej czasochłonności – żeby efekty pozycjonowania były widoczne, musi minąć co najmniej kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Wobec tego ile kosztuje pozycjonowanie w Google? Szczegółowa wycena zależy oczywiście od indywidualnych kryteriów, takich jak konkurencyjność branży, planowany budżet czy charakter witryny, niemniej jednak kwota 400 zł miesięcznie wydaje się absolutnym minimum przy niewielkich projektach. Przy czym z reguły powinna być znacznie większa – w przypadku dużego sklepu internetowego cennik pozycjonowania może osiągać wartość nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Średni koszt takich usług wynosi jednak trochę mniej – między 1000 zł a 3000 zł miesięcznie. Przy nawiązywaniu współpracy nie podpisuje się jednak umowy miesięcznej – takie pozycjonowanie nie ma sensu. Efekty widoczne są zazwyczaj dopiero po upływie kwartału, a czasem pół roku, dlatego praca przy pozycjonowaniu jest perspektywą długofalową. Wynika to głównie z silnej konkurencji i ciągłej walki o miejsce w rankingu. Oprócz zdobycia szczytu trzeba jeszcze zawalczyć o utrzymanie się na nim.

Inwestując co najmniej kilkaset zł miesięcznie w profesjonalne pozycjonowanie, gwarantujesz sobie wzrost zysków w długiej perspektywie czasowej. Gdy po kilku lub kilkunastu miesiącach oczekiwane efekty zaczynają być widoczne, inwestycja zwraca się wielokrotnie, zapewniając Ci stabilną i regularną sprzedaż. Licząc zyski, szybko zapominasz o wydatkach, z jakimi wiąże się SEO!

Dlaczego pozycjonowanie jest takie drogie?

Klienci często zastanawiają się dlaczego współpraca z pozycjonerami jest taka droga. Wynika to głównie z dużej ilości pracy, konieczności wykonywania skomplikowanych analiz algorytmu Google, używania drogich narzędzi do pozycjonowania oraz ze stawki godzinowej pracownika. Wynosi ona średnio około 100 zł za godzinę – w zależności od doświadczenia i zbudowanego portfolio. O cenie decyduje też długość posiadania witryny powierzonej firmie – im więcej ma już lat, tym lepiej. Długoletnie strony internetowe wzbudzają w systemie Google większe zaufanie, co oznacza, że proces wdrażania zmian idzie znacznie szybciej. Liczy się też oczywiście branża – jeżeli prowadzimy sklep z zegarkami i zależy nam, żeby po wpisaniu hasła “zegarki” nasza strona pojawiła się wysoko, poddani zostajemy konfrontacji z dużą konkurencją. Podsumowując: im bardziej ogólne i konkurencyjne słowa kluczowe chcemy dopasować do witryny, tym większe koszty pozycjonowania trzeba ponieść.

Jak wybrać najlepszą usługę SEO?

Przed określeniem kosztów i nawiązywaniem współpracy warto upewnić się, że w ofercie pozycjonera znajdują się takie kwestie jak:

  • Przedstawienie planu strategii, dostosowane do konkretnej strony internetowej.
  • Akcentowanie optymalizacji strony pod względem użycia frazy kluczowej.
  • Instalacja i kontrola narzędzi statystycznych tj. np. Google Search Console, Google Analytics.
  • Edycja kodu HTML.
  • Pisanie lub pozyskiwanie tekstów zapleczowych.
  • Możliwość wypowiedzenia umowy w każdym momencie.
  • Raporty z wykonywanych prac oraz wykonanych linków dla danej strony.

Wymienione działania są podstawą dobrej współpracy przy pozycjonowaniu każdej platformy. Niezależnie od tego czy nasza strona jest minimalistyczną wizytówką przedsiębiorstwa czy systematycznie prowadzonym blogiem, zwiększenie zasięgu poprzez pracę pozycjonerów jest niezbędne aby strona uzyskała widoczność w wyszukiwarce Google. Dzięki temu możemy pozyskiwać klientów, budować sieć kontaktów i osiągać kolejne, postawione przez siebie cele. Obecność w Internecie nie jest już dzisiaj żadnym przywilejem, ale koniecznością. Dbałość o pozycję w Google to dla odbiorców dowód profesjonalizmu i wiarygodności. Kilka tysięcy złotych wydane miesięcznie na pozycjonowanie można nazwać inwestycją w wizerunek, zasięg i korzyść finansową jednocześnie – nawet jeśli przez pierwsze tygodnie nie widać żadnej różnicy.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here