Ile trwa pozycjonowanie strony czyli kiedy będą efekty?

1
245

Pozycjonowanie stron aktualnie jest bardzo popularne, ponieważ wielu właścicieli witryn chciałoby wpłynąć na widoczność swojego serwisu w wyszukiwarkach internetowych. Zaistnienie w sieci jest niejednokrotnie bardzo ważne, a samo postawienie strony najczęściej nie wystarczy – trzeba jeszcze zadbać o to, aby ktoś się dowiedział o istnieniu naszej witryny, a także, żeby było ją stosunkowo łatwo znaleźć. Właśnie temu służy popularne SEO. Należy jednak pamiętać o tym, że jest to proces długotrwały i na efekty trzeba poczekać. Ile trwa pozycjonowanie strony w Google?

Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania

W branży panują rozmaite przekonania odnośnie czasu oczekiwania na efekty pozycjonowania. Oprócz tego warto mieć na względzie, że są to jedynie ogólne wyznaczniki, a ostateczna skuteczność podjętych działań SEO zależy od wielu czynników. Wyróżnia się zasadniczo trzy podstawowe progi czasowe tego, ile trwa pozycjonowanie:

  • do pół roku (przy bardzo prostych frazach)
  • do 9 miesięcy (przy średnio trudnych frazach)
  • powyżej 9 miesięcy (przy trudnych frazach)

Pierwsza kategoria odnosi się do tych serwisów, które pozycjonują się na łatwe frazy. Co to oznacza? Chodzi o takie słowa kluczowe, które nie są nadmiernie konkurencyjne. Dlatego opłaca się tak je dobierać, aby były one oryginalne. Nie zawsze, oczywiście, jest to możliwe, ale można popracować nad kreatywnością w tym zakresie. Należy pamiętać o tym, aby były to słowa kluczowe, które faktycznie użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, zatem nie powinno się stawiać na nadmiernie skomplikowane frazy. Umiejętność przewidywania jest tutaj niezwykle przydatna.

Do dziewięciu miesięcy szacuje się czas oczekiwania na efekty w przypadku fraz średniej trudności, zaś więcej może zająć pozycjonowanie na bardzo popularne słowa kluczowe. Wynika to z faktu, że konkurencja w takim przypadku intensywnie pracuje na swoje pozycje nawet od kilku lat co sprawia, że aby się udało trzeba wykonać na prawdę sporo pracy.

Co wpływa na długość procesu pozycjonowania?

Czynników, które mogą mieć wpływ na to, ile czasu zajmuje pozycjonowanie, zanim zobaczymy jego efekty, jest całkiem sporo. Wcześniej wspomniane szacunkowe terminy, po których można spodziewać się wyników, są jedynie ogólnymi wyznacznikami, które utarły się wśród osób z branży. Warto podkreślić, że nie ma jednoznacznej gwarancji na to, że akurat po tylu miesiącach pozycjonowanie zacznie działać. Elementy, które mogą wpływać na skuteczność pozycjonowania, to na przykład:

  • intensywność działań naszych i konkurencji
  • dobór fraz kluczowych
  • branża, w której działamy
  • historia strony
  • zgodność strony z wytycznymi Google
  • ilość linków prowadzących do strony
  • budżet na pozycjonowanie

Jeżeli konkurencja działa bardzo aktywnie, może nam być trudniej wybić się na jej tle. Ogromne znaczenie ma również dobór fraz, które wykorzystamy do pozycjonowania. Trzeba to zrobić umiejętnie, a jednocześnie mieć na względzie stopień trudności danego słowa kluczowego w aspekcie optymalizacji. Jeśli działamy na rynku lokalnym, nazwa miasta może być dobrym urozmaiceniem w tym przypadku, ale to również zależy od faktu, czy w okolicy mamy dużą konkurencję. Nie bez znaczenia pozostaje także branża, choć to powiązane jest właśnie z frazami, bo sfera działania związana jest nieraz z popularnością poszczególnych słów kluczowych. Firm o podobnym profilu działalności może być bowiem stosunkowo mało, ale również znacznie więcej i zależy to nieraz od konkretnej niszy.

Kwestia zgodności z wytycznymi wyszukiwarek również jest bardzo skomplikowana, ponieważ ulegają one zmianom, a zgłębianie tematu może być czasochłonne. Działania, których się podejmujemy, powinny być w jak największym stopniu dostosowane właśnie do wymagań indeksowania. Warto zwrócić uwagę chociażby na poprawność językową, jakość linków, czy umieszczanie zdjęć. Jest jednak również szereg innych rzeczy, które odgrywają istotną rolę w procesie pozycjonowania. Aspekt historii strony nawiązuje natomiast do przestrzegania zasad i wytycznych w przeszłości – jeśli wyszukiwarki uznały naszą witrynę za niegodną zaufania, może być trudno odbudować swoją pozycję.

Pozycjonowanie jest bardzo popularną praktyką, jednak nie jest to wcale działanie proste i z szybkimi efektami. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i skupić na szczegółach, które mają tutaj spore znaczenie. Czasu oczekiwania nie da się jednoznacznie oszacować, ponieważ optymalizacja, to skomplikowany proces. Wiele zależy również od tego, komu to pozycjonowanie powierzymy. Chociaż żadna firma nie będzie w stanie przekroczyć pewnych granic to wybór niewłaściwej firmy może sprawić, że efekty pozycjonowania nigdy nie nadejdą.

Szybkie pozycjonowanie strony – czy jest możliwe

Wiele osób zadaje sobie pytanie czy szybkie pozycjonowanie strony w ogóle jest możliwe? Przecież każdej osobie rozwijającej biznes zależy na czasie. Często też spotykamy się z ogłoszeniami firm oferującymi szybkie efekty. Jak to jest w praktyce? Na mało konkurencyjne słowa kluczowe można szybko wypozycjonować stronę. Szybkie pozycjonowanie strony jest też możliwe w teorii na trudne frazy. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że w praktyce w przypadku trudnych fraz jest to ryzykowne i zdarza się bardzo rzadko. Najczęściej też nie ma nic wspólnego z obietnicami szybkich efektów przez firmy pozycjonujące strony. Jeśli zależy nam na szybkich efektach to lepiej najpierw wykorzystać możliwości jakie daje Google Ads, a do pozycjonowania podejść solidnie i nie liczyć na szybkie efekty.

No votes yet.
Please wait...

1 KOMENTARZ

  1. Można zapytać, kiedy zacznę zarabiać bo to jest dla Klientów ważniejsze. Zapewne można stwierdzić jednoznacznie, że szybciej niż spłata nowego samochodu w leasingu, który nie ściągnie dla Ciebie klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here