Na czym polega prowadzenie kampanii Google AdWords?

0
2795

Być może miałeś już do czynienia z Google AdWords lub dopiero zastanawiasz się nad skorzystaniem z takiej możliwości. Wiele osób rozważa również możliwość stworzenia kampanii samodzielnie. Jeśli zastanawiasz się na czym polega prowadzenie kampanii AdWords to w tym artykule dowiesz się: Jakie są etapy prowadzenia kampanii AdWords? Za co konkretnie zapłacisz zlecając kampanię AdWords specjaliście? Co odróżnia dobre kampanie od słabych? Oraz na czym polega stworzenie i prowadzenie kampanii AdWords?


Jeśli nie wiesz czym jest Google Ads, przeczytaj najpierw:
Co to są reklamy Google Ads (AdWords)?


Etapy prowadzenia kampanii AdWords?

Prowadzenie kampanii Google AdWords to zadanie z jednej strony techniczne, ponieważ musimy radzić sobie z programem AdWords, Google Analytics oraz liczbami. Z drugiej strony aby dobrze skonfigurować kampanię przyda się też wiedza związana z reklamą i marketingiem aby dobrać strategię, typ kampanii i ułożyć wygląd reklamy.

  • Pierwszym etapem kampanii AdWords jest stworzenie strategii. Musimy przede wszystkim zrozumieć co chcemy osiągnąć. Wybrać odpowiedni tym kampanii, który będzie spełniał nasze cele marketingowe i docierał do potencjalnych klientów.
  • Następnie musimy stworzyć kampanię, która będzie zgodna z naszą strategią. Tutaj liczy się przede wszystkim wiedza techniczna – czyli musimy umieć wykorzystać różne funkcje Google AdWords do spełnienia naszych celów.
  • Po tym przechodzimy do optymalizacji kampanii. Optymalizacja Google Ads jest najważniejszym etapem. Optymalizujemy wszystko co możemy aby docierać jak najtaniej do jak największej grupy potencjalnie zainteresowanych klientów. Zależy nam na tym aby zarobić jak najwięcej czyli aby pozyskać jak najtaniej, jak największą liczbę klientów.

Tworzenia strategii kampanii i jej tworzenie zależy od wielu czynników. Pracując z klientami musimy przede wszystkim zrozumieć ich cele. Nie zawsze można się ograniczyć do: “chcemy zdobywać nowych klientów”. Jest wiele więcej do zrozumienia i im lepiej to zrobimy tym bardziej trafną kampanię skonfigurujemy. Optymalizacja kampanii jest nieco innym etapem. Nie pracujemy tutaj z klientem, a z kampanią. Wiemy już co chcemy osiągnąć i szukamy sposobu aby to zrobić.

Na czym polega optymalizacja reklam Google AdWords?

Optymalizując kampanię musimy skupić się na danych, które dostarcza nam Google AdWords oraz Google Analytics. Czasami można wspomóc się innymi programami do analizy ruchu na stronie ale te 2 zdecydowanie wystarczą przy większości kampanii. Prowadząc kampanie musimy ją optymalizować pod każdym kontem tak aby była jak najskuteczniejsza. Poniżej opis tego co my bierzemy pod uwagę i optymalizujemy w ramach prowadzenia kampanii – na przykładzie kampanii w wyszukiwarce Google z remarketingiem w sieci reklamowej.

Co optymalizujemy w reklamach AdWords?

Słowa kluczowe – dbamy aby reklama wyświetlała się na hasła, które wpisują nasi potencjalni klienci. Najczęściej podczas tworzenia reklam używamy dopasowań przybliżonych co oznacza, że reklamy wyświetlają się na słowa, które Google uzna za podobne do tych, które dodaliśmy do kampanii. Jako, że robi to program – musimy szczegółowo monitorować, czy na pewno wszystko idzie po naszej myśli i wykluczać niechciane hasła. Dodatkowo warto również rozbudowywać listę słów kluczowych jeśli pojawią się nam nowe pomysły lub znajdziemy coś ciekawego w wyszukiwanych hasłach.

Reklamy – oceniając na postawie danych co jakiś czas usuwamy mniej atrakcyjne teksty reklamowe i zastępujemy je lepszymi. Podobnie optymalizujemy rozszerzenia reklam.

Stawki i strategia ustalania stawek. W zależności od strategii trzeba optymalizować stawki dla słów kluczowych i grup reklam. Za pomocą stawek dbamy o opłacalność reklam, odpowiednią ich pozycję oraz częstość wyświetlania danego słowa kluczowego czy grupy reklam.

Stawki dla lokalizacji. Jest to ważne szczególnie przy kampaniach lokalnych. Niekiedy ludzie z danego miasta kupują chętniej niż ludzie z okolic. Warto to wziąć pod uwagę przy ustalaniu stawek.

Stawki dla urządzeń – ponieważ na telefonie, tablecie i komputerze użytkownicy zachowują się inaczej to warto zadbać o to aby odpowiednio dopasować stawkę dla typów urządzeń.

Stawki na podstawie danych demograficznych czyli płci i wieku. Kobiety i mężczyźni inaczej podejmują decyzje zakupowe. Warto to wziąć pod uwagę przy ustalaniu stawek.

Harmonogram reklam i stawki w porach dnia. Optymalizacja stawek dla określonych godzin i dni tygodnia daje nam sporo możliwości. Przykładem może być uruchomienie reklamy tylko w godzinach w których możemy odbierać telefony od klientów.

Uruchomienie i optymalizacja stawek dla użytkowników poszukujących w Google informacji, którzy byli już na naszej stronie internetowej czyli tzw. remarketing w sieci wyszukiwania. Jest to przydatna funkcja szczególnie tam gdzie potrzebne jest kilka wejść na stronę przed zakupem produktów. Zdarza się tak często np. przy produktach i usługach B2B. Dodatkową funkcją jest tutaj korzystanie z listy “podobnych odbiorców”, którą również warto mieć na uwadze.

Remarketing w sieci reklamowej. Warto włączyć tego typu reklamę nawet przy mniejszych kampaniach. Następnie musimy optymalizować stawki i miejsca docelowe wyświetlania takiej reklamy oraz oczywiście kontrolować czy się nam opłaca.

Dodatkowo czasami w ramach optymalizacji wykonujemy ogólną rozbudowę kampanii o nowe słowa kluczowe lub usługi czy produkty.

Co wyróżnia skuteczne kampanie?

To właśnie dobra optymalizacja każdego z wymienionych elementów odróżnia dobre, skuteczne kampanie od słabych. Taka optymalizacja jest pracochłonna. Dodatkowo jej pojedyncze wykonanie nie da nam pożądanego efektu. Jest ona skuteczna dopiero gdy będziemy ją wykonywać regularnie i dopracujemy stopniowo każdy z tych elementów. Wtedy nasze reklamy mogą być na prawdę opłacalne i pozwolą nam zarobić znacznie więcej niż w nie zainwestujemy.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here