Reklama elastyczna Google Ads (Displayowa i w wyszukiwarce) – jak działa i jak ją tworzyć?

0
813
przykładowa reklama elastyczna

Już kilka lat temu Google wprowadziło elastyczne reklamy do Google Ads. Na początku korzystanie z nich było opcjonalne. Z czasem ten typ reklamy nabierał na znaczeniu i obecnie stał się “standardem” w kampaniach Google Ads. Za równo tych w wyszukiwarce Google jak też sieci reklamowej.

Co to są reklamy elastyczne w Google Ads?

Reklamy elastyczne to format reklamy w Google Ads w którym tworzymy różne elementy reklamy, a Google Ads automatycznie tworzy z nich reklamę, komponując je w różnej formie i kolejności.

Tworząc standardowe reklamy, tworzymy “całość”, która wyświetla się w formie przybliżonej do tej, jak była dodana. W reklamie elastycznej dodajemy większą ilość nagłówków i opisów, a czasami też obrazki, filmy oraz logotypy. Następnie Google składa z tych elementów reklamę, układając je w różnej formie i kolejności, a także dopasowując do miejsca, w którym jest wyświetlana. Ideą tego pomysłu jest to, że Google tworzyć różne wersje i badać, które są najbardziej skuteczne. Dzięki temu, wykorzystując uczące się algorytmy, mamy skuteczniejsze reklamy.

Wadą tego rozwiązania jest fakt, że nie mamy pełnej kontroli nad wyglądem reklamy. Oddajemy kontrolę na rzecz algorytmu Google, który dobiera elementy “losowo” i bada ich skuteczność. W takiej sytuacji czasami powstają słabo brzmiące reklamy. Jednak na dłuższą metę algorytm “uczy się” jakie kombinacje działają i reklama często jest bardziej skuteczna, niż standardowa. Tego typu reklama działa tym lepiej im więcej wyświetleń zdobywa. Może to być problemem przy mniejszych kampaniach, gdzie Google nie ma wystarczającej ilości danych do “nauki”. Wtedy należy szczególnie zwracać uwagę na to aby elementy reklamy elastycznej dobrze do siebie pasowały w każdej kombinacji.

Obecnie reklamy elastyczne działają za równo w wyszukiwarce Google – jako elastyczna reklama w wyszukiwarce, jak też w sieci reklamowej przy kampaniach Display – jako elastyczna reklama displayowa.

Elastyczna reklama w wyszukiwarce

Obecnie standardem w kampania reklam tekstowych w wyszukiwarce jest elastyczna reklama w wyszukiwarce. Jest to reklama tekstowa, która jest generowana na podstawie różnych nagłówków oraz tekstów reklamowych. Dodatkowo standardowo wyświetlany jest adres strony.

W jaki sposób Google Ads generuje elastyczne reklamy w wyszukiwarce?

Tworząc elastyczną reklamę, możemy dodać do 15 nagłówków (do 30 znaków każdy) i 4 teksty reklamy (do 90 znaków każdy). Google generuje reklamę wybierając: 2-3 nagłówki oraz 1-2 teksty reklam, dodając do tego adres strony i opcjonalnie rozszerzenia reklam. Reklama ta dla końcowego użytkownika niczym się nie różni od standardowej reklamy i wygląda jak standardowa reklama w Google Ads. Ogólna zasada tworzenia jest taka, że im więcej różnych nagłówków i opisów – tym lepiej. Google ma w czym wybierać i testuje różne wersje reklamy, szukając tych najbardziej skutecznych.

tworzenie elastycznych reklam w wyszukiwarce
Tak wygląda tworzenie elastycznej reklamy w wyszukiwarce Google

Elastyczna reklama displayowa (banery reklamowe)

Elastyczne reklamy Displayowe są wyświetlane w sieci reklamowej Google. Są generowane na podstawie:

  • do 5 standardowych nagłówków (do 30 znaków),
  • 1 długiego nagłówka (do 90 znaków),
  • do 5 tekstów reklamowych (do 90 znaków),
  • obrazów w formacie kwadratowym i prostokątnym,
  • filmu,
  • logo,
  • adresu strony,
  • nazwy firmy,
  • możemy też samodzielnie wybrać tekst wezwania do działania (z pośród propozycji Google).

Na podstawie tych zasobów Google Ads automatycznie tworzy elastyczne reklamy displayowe, które może wyświetlać w różnej formie, w różnych rozmiarach i na różnych urządzeniach.

elastyczne reklamy displayowe
Przykłady elastycznych reklam displayowych

Taka reklama banerowa może także służyć jako reklama w remarketingu dynamicznym i mając odpowiednio ustawioną kampanię, automatycznie wyświetla reklamy remarketingu dynamicznego.

Tworzenie elastycznych reklam displayowych to bardzo elastyczne i uniwersalne podejście. Dzięki niemu w łatwy sposób możemy stworzyć reklamę, która będzie dopasowana do większości miejsc reklamowych i urządzeń. Taka reklama zapewni też maksymalny zasięg kampanii. Jest to spora oszczędność czasu i miła odmiana od potrzeby tworzenia kilku-kilkunastu rozmiarów banerów różnej wielkości.

Tworzenie reklam elastycznych – jak to robić skutecznie?

tworzenie elastycznych reklam displayowych w Google Ads
Tworzenie elastycznej reklamy displayowej

Tworzenie reklam elastycznych Google, za równo reklam tekstowych jak i elastycznych reklam displayowych, jest bardzo proste i będzie skuteczne, pod warunkiem, że będziemy pamiętać o kilku zasadach:

  • Nagłówki i teksty reklamowe muszą być atrakcyjne – jak w przypadku standardowej reklamy.
  • Treści, które dodajemy do reklamy powinny być “uniwersalne” – tak aby każdy tekst reklamy i obrazek pasował do siebie. Warto korzystać z podglądu reklam, który widzimy przy ich tworzeniu.
  • Nie warto przejmować się tym, że pojedyncza wersja nie wygląda idealnie. Użytkownicy nie czytają reklam tak dokładnie, jak mogłoby się wydawać. Google będzie badać skuteczność wersji więc z czasem zacznie wyświetlać te lepsze.
  • Im więcej wersji tym lepiej. Najlepiej aby nie były do siebie bardzo podobne.
  • Możemy przypinać elementy np. nagłówki na poszczególne miejsce. To pozwala kontrolować wygląd reklamy.

Warto dodać, że podczas tworzenia reklamy, Google udostępnia narzędzie podglądu reklamy elastycznej w którym możemy zobaczyć jak będzie wyglądać na telefonie i komputerze. Mamy też dostęp do wstępnej oceny skuteczności reklamy i podpowiedzi, które sugerują, jak sprawić aby reklama była skuteczniejsza. Możemy też korzystać z propozycji nagłówków i tekstów reklamowych, chociaż w praktyce sugestie nie zawsze są dostępne.

Szczegółowe instrukcje na temat tego, jak stworzyć taką reklamę z poziomu panelu Google Ads znajdziemy w pomocy Google: tutaj dla reklamy tekstowej w wyszukiwarce, i tutaj dla reklamy display.

Optymalizacja elastycznych reklam

Elastyczne reklamy umożliwiają nam lepszą optymalizację reklam – skupioną nie na całej reklamie, a na poszczególnych jej elementach. Gdy nasza kampania uzyska sporą liczbę wyświetleń (ponad 5000), możemy zobaczyć skuteczność danych elementów reklamy. Warto to kontrolować co jakiś czas i wymieniać słabo działające elementy, na nowe. W ten sposób będziemy wzbogacać algorytm o co raz lepsze treści, z których będą tworzone co raz skuteczniejsze reklamy.

kombinacje reklam elastycznych i ich częstość wyświetleń
Kombinacje reklamy elastycznej
Rating: 2.0/5. From 1 vote.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here