Rozszerzenia reklam Google Ads – czym są i jak działają?

0
252
wyniki wyszukiwania

Rozszerzenia Google Ads – co to jest?

Istota działania rozszerzeń reklam Google Ads nie jest skomplikowana – są to dodatkowe elementy reklamy, które na życzenie Klienta pojawią się w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej. Co jest możliwe dzięki tej funkcjonalności? Przede wszystkim, umieszczenie dodatkowych, cennych informacji bądź linków umożliwiających przekierowanie. Cel stosowania rozszerzeń jest jasny – zachęcenie surfujących w Internecie użytkowników do skorzystania z oferty konkretnej firmy.

Rozszerzenia Google Ads – zalety

Dzięki rozszerzeniom Google Ads można znacząco zwiększyć atrakcyjność reklamy internetowej Klienta. Oto wybrane zalety stosowania rozszerzeń Google Ads:

  • zwiększenie widoczności reklamy (rozszerzenia reklam zwiększają content wyświetlany w przeglądarce, niejako „przysłaniając” inne wyniki wyszukiwania pozbawione rozszerzeń),
  • udostępnienie użytkownikom danych kontaktowych już na poziomie wyświetlanej reklamy, bez konieczności otwierania witryny internetowej,
  • umieszczenie zwięzłych informacji istotnych z marketingowego punktu widzenia (np. odnośnie ceny czy nazwy promocji),

Rozszerzenia Google Ads – koszty

Ponieważ prowadzenie działań marketingowych zawsze jest związane z wydatkami finansowymi, także zastosowanie rozszerzeń Google Ads wiąże się z opłatami. Warto jednak zauważyć w tym przypadku, że dodanie rozszerzeń nie wymaga początkowych nakładów inwestycyjnych, a opłaty są naliczane jedynie w sytuacji, gdy użytkownik kliknie w daną reklamę (bądź przypisane do niej rozszerzenie).

Rodzaje rozszerzeń Google Ads

Istnieje wiele rodzajów rozszerzeń, które różnią się między sobą rolą oraz rodzajem umieszczanych treści. W przypadku firm działających stacjonarnie na rynku lokalnym (np. na terenie wybranego miasta) cennym rozwiązaniem są rozszerzenia lokalizacji zawierające informację o adresie przedsiębiorstwa. To nie wszystko – kliknięcie w rozszerzenie przez użytkownika kieruje go na Mapy Google, gdzie można sprawdzić m.in. dokładną lokalizację sklepu i jej odległość od miejsca, w którym znajduje się użytkownik.

reklama Google Ads z rozszerzeniem lokalizacji
Reklama z rozszerzeniem lokalizacji

W przypadku firm usługowych oraz handlowych warto skorzystać z usługi: rozszerzenie objaśnień, która umożliwia umieszczenie cennych informacji na temat oferty oraz atutów firmy (np. godziny otwarcia czy najważniejsze założenia promocji). Dlatego ważne jest, by treść rozszerzenia objaśnień była zwięzła (max. dozwolona objętość to 25 znaków), konkretna i nie powielała treści umieszczonej w samej reklamie.

Z kolei rozszerzenia informacji w witrynie to istniejąca od 2015 roku opcja, która z jednej strony zwiększa obszar zajmowany przez reklamę w wyszukiwarce, z drugiej zaś pozwala na uszczegółowienie informacji na temat oferty np. o rodzaje czy marki sprzedawanych produktów. W ramach tego rozszerzenia można skorzystać z grupy 13 kategorii (m.in. Kierunki Studiów, Kursy, Marki, Usługi, Udogodnienia), a warunkiem koniecznym jest umieszczenie min. 3 słów opisu.

Istotne są także rozszerzenia cen, które – jak sama nazwa wskazuje – pozwalają na przedstawienie użytkownikom podstawowych informacji o cenach oferowanych produktów. W zależności od woli reklamodawcy, mogą to być wartości bezwzględne bądź ceny minimalne/maksymalne/średnie.

Dla tych reklamodawców, których celem jest zachęcenie do skorzystania z aplikacji mobilnej, cennym rozwiązaniem są rozszerzenia aplikacji służące przekierowaniu użytkownika do Google Play lub Apple Pay Store, gdzie można zakupić bądź pobrać daną aplikację.

Z kolei sprzedawcy działający w branży, w której szybki kontakt z klientem jest bardzo istotny, mogą użyć rozszerzenia wiadomości, które umożliwiają użytkowników wysłanie wiadomości SMS na numer firmowy, a przedsiębiorcy – na udzielenie odpowiedzi.

Jak włączyć rozszerzenia w Google Ads?

Wyżej opisane rozszerzenia to nie wszystkie dostępne możliwości w tym zakresie (łącznie dostępnych jest 10 typów rozszerzeń). Aby dodać rozszerzenie do reklamy, wystarczy wybrać opcję “Rozszerzenia” znajdującą się zakładce „Reklamy i rozszerzenia” w menu bocznym swojego konta. Następnie, należy dodać rodzaj rozszerzenia i skonfigurować jego parametry (np. opis) oraz określić, czy ma ono dotyczyć grupy reklam, kampanii czy całego konta. Operacja ta jest prosta i intuicyjna – jedynie w przypadku rozszerzenia lokalizacji wymagane jest sprawowanie kont: Google Ads oraz Google Moja Firma.

Ważne jest, że rozszerzenia nie zadziałają w każdym przypadku – zostaną one włączone dopiero wtedy, gdy strona internetowa uzyska odpowiedni ranking oraz pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku wyboru zbyt dużej ilości rozszerzeń algorytm wybierze jedynie te, które zostaną uznane za najbardziej efektywne.

Podsumowanie

Konkurencja w internecie jest szczególnie silna i dynamiczna, a uczestnicy tego segmentu rynkowego stosują różnorodne tricki, by nie tylko uzyskać jak największą liczbę kliknięć i wysoki poziom wskaźnika CTR, ale przede wszystkim pozyskać nowych odbiorców. W związku z tym, wyróżnienie się spośród innych sprzedawców jest konieczne. Wygląd witryny internetowej, jej responsywność czy zgodność z najnowszymi trendami projektowania to nie wszystko – warto przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta już podczas przeglądania przez niego wyników wyszukiwań w przeglądarce. Aby to zrobić, należy skorzystać z rozszerzeń Google Ads. Według przeprowadzanych badań, zastosowanie rozszerzeń w promocji strony internetowej przyczynia się do wzrostu łącznej liczby kliknięć o kilka-kilkanaście procent.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here