Specjalista Google Ads – czy warto i ile kosztuje?

2
3648

Reklama w Google Ads (dawniej Google AdWords) to znakomity sposób na pozyskanie nowych klientów. Jest to platforma reklamowa z której korzystają największe firmy na rynku, a także te początkujące, które dopiero stawiają pierwsze kroki. Największe marki w branżach o ogromnej konkurencji przeznaczają każdego roku potężny budżet na dobrze przeprowadzoną kampanię w Google Ads. Tutaj jednak pojawiają się pierwsze schody, albowiem reklama reklamie nierówna. Wiele osób decyduje się na przeprowadzenie takiej kampanii na własną rękę. Niestety zwykle nie kończy się to najlepiej. Czy więc warto zatrudnić specjalistę od prowadzenia kampanii w Google? Ile kosztuje i czy to się opłaca?

Czy warto zatrudnić specjalistę Google Ads?

Temat obsługi reklam w Google jest niezwykle skomplikowany. Oczywiście samo włączenie reklam nie stanowi większego wyzwania, jednak skonfigurowanie wszystkiego tak, aby reklama przynosiła możliwie najlepsze wyniki, to już całkiem trudne zadanie. Wiele firm na samym początku nie dysponuje wielkim budżetem, który można przeznaczyć na płatną kampanię. Rozpoczyna się więc cięcie kosztów i reklamami zajmują się osoby, niemające o nich bladego pojęcia. Prowadzi to najczęściej do strat. Źle przeprowadzona kampania nie ma pozytywnego przełożenia na konwersję. Sprzedaż nie rośnie, a co za tym idzie pieniądze wydane na reklamę się nie zwracają.

Ważne jest aby mieć świadomość, że kampania Google Ads nie będzie dla każdej firmy dochodowa. Można próbować przewidywać czy warto w nią zainwestować przed jej uruchomieniem ale ostatecznym testem jest zawsze jej odpalenie na okres ok. 2 miesięcy. Wtedy możemy ostatecznie dowiedzieć się czy w naszym przypadku warto inwestować w tą formę reklamy. Jednak jeśli nie mamy pewności czy kampania została poprawnie skonfigurowana to nie będziemy wiedzieć czy brak skuteczności kampanii to wynik jej niepoprawnej konfiguracji czy innych czynników związanych z naszą firmą lub branżą.

Najlepszym wyjściem z sytuacji jest zatrudnienie kogoś, kto się na tym zna. W tym przypadku trzeba zatrudnić specjalistę reklam Google Ads. Taka osoba ma niezbędne doświadczenie i posiada za sobą wiele przeprowadzanych kampanii. Zna się nie tylko na parametrach konfiguracyjnych samych reklam w wyszukiwarce, ale również ma wiedzę z zakresu marketingu. Pomoże skonfigurować Google Analytics oraz odpowiednio śledzić efekty kampanii. Dzięki temu wie jak trafić do klientów, niezależnie od grupy odbiorców, w której się znajdują. Specjalista Google Ads może zaproponować przeprowadzenie kampanii w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz remarketingu. Taka reklama trafi zarówno do nowych osób, jak też do osób, które już wcześniej były na naszej stronie, wykonały jakąś interakcję, ale nie dokonały zakupu. Tak więc zatrudnienie właściwego specjalisty Google Ads, jak najbardziej się opłaca. Jest to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż próba samodzielnego działania po omacku.

Ile kosztuje certyfikowany specjalista Google Ads?

Oferty specjalistów Google Ads są bardzo zróżnicowane. Ceny mniej znanych (i często mniej doświadczonych) specjalistów zaczynają się od ok. 300-400 zł miesięcznie przy mniej skomplikowanych kampaniach. Jednak jeśli chcemy zatrudnić kogoś bardziej doświadczonego, a do obsłużenia mamy kampanię sklepu internetowego lub większej firmy to należy się spodziewać cen bliższych 1000 zł. Oczywiście pomiędzy mamy szeroki wybór specjalistów w różnych cenach i z różnymi formami cenników. W każdym wypadku wiele będzie zależeć od tego, jak bardzo rozbudowana jest nasza oferta i jak dużej kampanii potrzebujemy. Oferta Google Ads wśród specjalistów jest zróżnicowana więc wartu szukać czegoś – co będzie dla nas najbardziej odpowiednie.

Wiele zależy od samej renomy danej agencji lub osoby. Im wyższy prestiż tym wyższe ceny. Co nie zawsze przekłada się na jakość kampanii. Warto stawiać na doświadczenie i dobry kontakt ze specjalistą i być czujnym wobec propozycji nie do odrzucenia oraz długo okresowych, skomplikowanych umów.

Jak wybrać specjalistę AdWords?

Zanim powierzymy zadanie odpowiedniej agencji lub specjaliście Google Ads, warto zwrócić uwagę na kilka spraw.

  • Przede wszystkim podstawą jest doświadczenie. Jeśli to możliwe warto sprawdzić, jakie kampanie ma do tej pory za sobą dana osoba i jakie były ich efekty. Należy się spodziewać, że nie zawsze dana osoba może ujawnić wszystkie informacje ale jakąś próbkę powinniśmy uzyskać.
  • Kolejnym atutem specjalisty Google Ads jest posiadanie certyfikatu oraz statusu Partnera Google. Google robi co może, aby oferowane przez nich usługi stały na jak najwyższym poziomie. Dlatego też mamy specjalne certyfikaty Google, które można otrzymać za teoretyczną wiedzę i status Partnera Google, który otrzymują specjaliści zarządzający odpowiednio dużym budżetem reklamowym.
  • Oczywiście niezwykle ważny będzie także pierwszy kontakt. Jeśli piszemy do specjalisty, warto sprawdzić, jak długo trzeba czekać na odpowiedź. W razie nagłych problemów, nie chcemy czekać tygodnia na reakcję. Certyfikowany specjalista Google Ads musi nie tylko być dobry w tym co robi ale również poważnie podchodzić do współpracy z nami. Osoba której chcemy powierzyć reklamy powinna mieć dla nas czas i potrafić odpowiedzieć na nasze pytania. Nawet najlepszy specjalista nie zrobi dobrej kampanii bez zaangażowania. Z tego względu przy mniejszych kampaniach nie warto celować w duże agencje i często lepiej poszukać np. specjalisty freelancera, który wykona dla nas kampanie.
  • Nie bez znaczenia jest też umowa. Nie powinniśmy się wiązać na długi okres ponieważ nie wiemy czy dane reklamy będą skuteczne. Najczęściej już 2-3 miesiące współpracy powinny wystarczyć aby ocenić czy kampania ma dla naszej firmy sens.

Podsumowanie – czy warto zatrudnić specjalistę od reklam Google?

Jeśli nie mamy masy czasu i chęci do nauki skomplikowanego systemu Google Ads to zlecenie kampanii Google Ads specjaliście jest trafionym pomysłem. Pozwoli nie tylko lepiej zainwestować środki w reklamę ale też zaoszczędzić czas. Trzeba pamiętać, że źle przeprowadzona kampania najczęściej kończy się stratą pieniędzy. Nie oznacza to, że kampania prowadzona przez specjalistę zawsze będzie skuteczna. Wtedy jednak możemy wyciągnąć wnioski z nieudanej kampanii i w konsultacji ze specjalistą poszukać problemu.

Koszt specjalisty Google Ads zależy od wielu czynników. Często zatrudnienie specjalisty to koszt 300-500 zł netto miesięcznie za prowadzenie kampanii, a kwota może łatwo się zwrócić gdy reklama będzie skuteczna. Oczywiście wszystko zależy od oczekiwań, skali w jakiej chcemy działać i możliwości finansowych. Dla mniejszych firm z budżetem na poziomie kilkuset złotych ta kwota może wydawać się zbyt duża, jednak najczęściej zdobycie kilku klientów więcej sprawi, że kwota się zwróci, a skuteczna kampania bez problemu na siebie zarobi.

No votes yet.
Please wait...

2 KOMENTARZE

  1. Na pewno warto, zwłaszcza teraz w dobie pandemii, gdzie mnóstwo firm przeniosło swoją działalność do internetu. Trzeba tylko trafić na sprawdzoną i rzetelną osobę, która się tym zajmie. Istnieje sporo firm oferujących tego typu usługi, ale nie łatwo znaleźć kogoś profesjonalnego. Też uważam, że pierwsza umowa powinna być krótkoterminowa 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here