Monitoring pozycji strony w Google – do czego służy i jaki wybrać?

0
1448
monitoring pozycji strony w google

Monitoring pozycji w Google służy do codziennego sprawdzania pozycji strony na określone frazy kluczowe. Narzędzie to pozwala na uzyskanie raportu również z minionych okresów. Umożliwia śledzenie nie tylko w wyszukiwarce Google, lecz także w innych popularnych przeglądarkach, np. Bing. Uzyskane dane są archiwizowane oraz dostępne dla użytkownika  w postaci wykresów i opisów. Dzięki temu można planować dalsze działania SEO dla strony.

Dlaczego warto monitorować pozycję strony w Google?

W obecnych czasach w dobie olbrzymiej konkurencji przedsiębiorcy chcą zbudować markę oraz pozyskiwać klientów za pomocą pozycjonowania stron. Jednak wielu z nich nie monitoruje efektów pozycjonowania w wynikach wyszukiwania (pozycji w Google), przez co marnuje potencjał. Jakie zalety ma pozycjonowanie? Przede wszystkim:

  • jest jednym z najskuteczniejszych źródeł ruchu dla strony,
  • SEO pozwala trafiać z ofertą do użytkowników zainteresowanych produktem lub usługą,
  • zwiększa szanse na pozyskiwanie klientów przez małe firmy i przedsiębiorstwa w dobie ogromnej konkurencji.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google pod wybrane frazy?

Frazy kluczowe to słowa, pod którymi internauci wyszukują określonych informacji. To umożliwia sprowadzanie ruchu na stronę przez pozycjonowanie. Na przykład: po wpisaniu w Google frazy:,,obuwie sportowe”, w wyszukiwarce pojawiają się wszystkie zaindeksowane strony, w kolejności zależnej od skuteczności pozycjonowania. W ten sposób można sprawdzić pozycję strony ręcznie pod wybrane frazy. Jednak w praktyce sprawa jest bardziej skomplikowana. Ręczne monitorowanie zabiera dużo czasu, ponieważ strony są pozycjonowane pod wiele fraz. Dlatego z pomocą przychodzi oprogramowanie, które automatycznie wykonuje szereg czynności związanych z monitorowaniem pozycji w Google. Kiedy warto sprawdzać pozycję strony w Google?

  • w przypadku zlecania pozycjonowania agencji SEO,
  • jeśli sami pozycjonujemy stronę,
  • w celu zoptymalizowania działania SEO,
  • aby śledzić konkurencję.

Narzędzia do automatycznego sprawdzania pozycji oszczędzają czas, ponieważ uzyskują pełne dane związane z pozycjonowaniem w sposób automatyczny.

Automatyczne i szczegółowe raporty

Skuteczne narzędzie do  monitoringu pozycji słów kluczowych w Google pozwala automatycznie uzyskiwać raporty z wybranego przedziału czasowego. Żeby wygenerować raport, należy wybrać domenę oraz wpisać frazy kluczowe, pod które jest pozycjonowana. Następnie system codziennie sprawdza jaka jest pozycja strony w Google i generuje raporty, które pozwalają oceniać postępy w pozycjonowaniu swojej strony.

Najpopularniejsze monitoringi stron w Google

Obecnie firmy prześcigają się z ofertami różnego rodzaju monitoringu pozycji strony www. Do jednych z najpopularniejszych na rynku należą:

Seostation

Seostation to polski monitoring pozycji strony internetowej, który działa w chmurze. Narzędzie pozwala sprawdzić pozycję strony w 37 wyszukiwarkach oraz 30 językach. Poza tym  możemy uzyskać szczegółowe informacje, np. wyniki wyszukiwań z określonego miasta. Narzędzie generuje też informacje na temat zdarzeń, które miały miejsce na stronie, np. zmiana podstrony dla danej frazy, itd. Kolejną ciekawą opcją jest ustawienie alertu, gdy strona spadnie w wynikach wyszukiwania, w zależności od wybranej opcji, np. TOP 3, TOP 5, TOP 10, itd. Otrzymamy też powiadomienie o ataku hakerskim, wirusach oraz błędach na stronie. Na telefon lub tablet możemy pobrać wersją mobilną, co ułatwia dostęp do potrzebnych raportów.

Webpozycja

Webpozycja to kolejne narzędzie do monitoringu pozycji w Google. Dzięki niemu możemy sprawdzać pozycję strony w wyszukiwarkach: Google, Yahoo, Bing, Seznam i YouTube. Dostępność opcji uzależniona jest od pakietów, który wybierzemy. Bezpłatny pakiet umożliwia monitorowanie 15 fraz dziennie. Natomiast pozostałe: premium+ 220 fraz, premium+ 550 fraz, VIP 1100, AGENCJA+ 2200 w górę. Niestety, narzędzie nie jest jeszcze w pełni dostępne dla wersji mobilnych, ale posiada prosty panel, w którym nawigacja przebiega niemalże intuicyjnie. Dużą zaletą systemu jest możliwość obszernego sprawdzania konkurencji pod wybrane frazy kluczowe. Możemy też śledzić pozycję strony w Alexa.com, integrację z Google Search Console, itd. System pozwala kontrolować budżet pozycjonowania, co jest przydatne dla agencji SEO.

ASPS

ASPS to narzędzie jest dostępne także w wersji mobilnej, a raporty można udostępnić każdemu za pomocą linku, bez konieczności logowania. System jest responsywny, co daje możliwość podglądu na każdym urządzeniu mobilnym. Jednocześnie można monitorować stronę w wyszukiwarce na desktop oraz mobile. Po zalogowaniu do panelu ukazuje się raport za ostatnie 21 dni, dzięki czemu można sprawdzić potrzebne dane bez zbędnego klikania. Narzędzie umożliwia też sprawdzanie pozycji konkurencji w TOP 25.

Podsumowanie

Monitoring pozycji strony internetowej w Google jest niezbędny do skutecznych działań SEO, które zlecamy agencji lub wykonujemy sami. Pozwala sprawdzić pozycję strony w danym przedziale czasowym i planować dalsze działania. Dlatego warto zaopatrzyć się w taki system, ponieważ oszczędzimy na tym mnóstwo czasu.

No votes yet.
Please wait...
Poprzedni artykułJak zdobywać linki do pozycjonowania strony w Google?
Następny artykułDo czego służy platforma Whitepress i czy warto z niej korzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj