Bez względu na to, jakie usługi, czy produkty sprzedajemy, musimy istnieć w internecie. Z tego powodu, coraz częściej na polskim rynku pojawiają się platformy internetowe, które umożliwiają nawiązywanie współpracy z influencerami, copywriterami, czy blogerami. Wśród najpopularniejszych stron, przodujących w ostatnich czasach, należy wskazać z pewnością WhitePress. Co to jest? Jak działa taka platforma? Jakie korzyści daje użytkownikom? O tym właśnie przeczytacie w dzisiejszym poradniku.
WhitePress: czym jest platforma
Zanim przejdziemy do konkretnych korzyści, jakie niesie za sobą platforma wspierająca marketing internetowy, warto wspomnieć, czym w ogóle jest WhitePress i do kogo został skierowany.
WhitePress to przede wszystkim platforma, która łączy właścicieli stron, youtuberów, vlogerów, influencerów oraz aktywnych osób w social mediach takich, jak Instagram, Facebook, Snapchat z reklamodawcami. Za sprawą takiej współpracy możemy na przykład:
- zamówić publikację artykułu na czyichś blogach,
- zakupić wpis sponsorowanych w social mediach z recenzją,
- zlecić przygotowanie infografiki,
- jak również nawiązać współpracę barterową.
Oczywiście, nie jest to jedyna taka platforma w Polsce, jednak ze względu na jakość świadczonych usług i zweryfikowanych reklamodawców, wyróżnia się na tle innych. Poza tym posiada także dostęp do statystyk na temat kont danych profili w social mediach, więc od razu możemy określić, czy dana osoba odpowiada naszej kampanii. Dużym plusem jest także wewnętrzna wyszukiwarka, dzięki której, możemy odnaleźć konta powiązane z daną tematyką, co z pewnością stanowi ułatwienie ze względu na rozbudowaną bazę użytkowników.
WhitePress: jak działa platforma i jakie korzyści daje
W tym punkcie należy zaznaczyć, że platforma stale się rozwija, zatem WhitePress regularnie wypuszcza nowe wersje serwisu z dodatkowymi funkcjami i możliwościami. Jednak obecnie możemy podzielić stronę na cztery poniższe kategorie.
1. Dla wydawców: czyli funkcja dedykowana właścicielom stron i portali internetowych, którzy mogą skorzystać z takich opcji jak:
- Publikacja sponsorowanych treści,
- Promowanie artykułów,
- Zakup gotowych artykułów i infografiki.
2. Dla reklamodawców: to opcja skierowana jest dla firm, agencji reklamowych oraz domów mediowych. Na jakie wsparcie mogą liczyć? Z jakich funkcji korzystają?
- Dostępu do gotowych artykułów lub infografik, przygotowanych zgodnie z wytycznymi.
- Promocji wybranych treści na stronach wydawców.
- Współpracy z blogerami i vlogerami
3. Dla blogerów: wspomnianych wcześniej influencerów, którzy prowadzą swoje strony w internecie. Co zyskują?
- Możliwość nawiązania współpracy z reklamodawcami, a tym samym zarabianie dodatkowych środków.
4. Dla osób zajmujących się e-PR: w tym przypadku również chodzi o firmy, ale i także wszelkiego rodzaju instytucji. Za sprawą platformy zyskują:
- Dostęp do darmowych i wirtualnych biur prasowych.
Przejdź na stronę Whitepress i sprawdź sam czy znajdziesz tam coś dla siebie.