Pozycjonowanie stron internetowych – każdy o nim słyszał, ale wielu nie wie, czym właściwie jest. Dowiedz się, do kogo kierowane są tego typu usługi, jakie przynoszą korzyści oraz ile kosztują.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Dzięki temu będzie ona bardziej dostępna dla Twoich potencjalnych klientów, którzy będą ją odnajdywać szybciej i łatwiej wpisując w Google hasła, które będą spójne z treściami, a także produktami, czy usługami zaoferowanymi na niej.
Pozycjonowanie to wszystkie działania skupione wokół poprawienia pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek – szczególnie w Google. Chodzi o to, żeby użytkownikowi po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych słów kluczowych (np. związanych z Twoim produktem lub usługą) na pierwszej pozycji wyświetliła się Twoja strona. Pozycjonowanie stron wiąże się z działaniami SEO (optymalizacji strony pod wyszukiwarki) oraz zdobywaniem linków, a obecnie coraz częściej z copywritingiem, content marketingiem czy public relations.
Które strony potrzebują pozycjonowania? W zasadzie wszystkie, których celem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Pozycjonowanie zamawiają sklepy internetowe, blogerzy, restauracje, firmy usługowe i produkcyjne… Dzięki usłudze docierasz zarówno do odbiorców bardziej ogólnych, jak i sprecyzowanej, dobrze rozpoznanej grupy docelowej.
Dobrze przeprowadzona kampania pozycjonująca przynosi wymierne efekty: strona „awansuje” w wynikach wyszukiwania pod różnymi frazami, w następstwie czego zwiększają się liczby wyświetleń na stronie, a także pożądane interakcje – kontakt, sprzedaż, udostępnienia, komentarze itp.
Dobrze wypozycjonowana strona zwiększa prestiż marki i pozwala lepiej wykorzystywać potencjał tkwiący w marketingu internetowym. Zalety pozycjonowania chwalą sobie w podobnym stopniu duże korporacje, jak i mikroprzedsiębiorstwa o lokalnym zasięgu. Warto wszakże pamiętać, że wszyscy coraz chętniej bazujemy na wiedzy i informacjach uzyskanych właśnie poprzez wyszukiwarki.
Na czym polega pozycjonowanie?
Proces pozycjonowania zaczyna się od optymalizacji tych elementów strony, które wpływają na wyniki wyszukiwania. Znaczenie mają takie detale jak kod strony, słowa kluczowe w treści, odpowiednie nagłówki, linki prowadzące do wiarygodnych stron, kompatybilność witryny z urządzeniami mobilnymi, właściwa struktura tekstów i wiele innych.
Wartościowe pod względem technicznym i merytorycznym teksty, które algorytm Google ocenia pozytywnie, również przekładają się na awans w wyszukiwarce. Najważniejsza jest jednak jak największa liczba linków prowadzących do pozycjonowanej witryny, które ponadto powinny pochodzić z tematycznie dopasowanych i wiarygodnych stron. Pozyskiwanie odnośników zewnętrznych należy do głównych zadań specjalistów od pozycjonowania stron internetowych.
Dowiedz się więcej: