Google Ads (AdWords) – czy warto reklamować tam firmę?

    0
    3537
    reklama w Google

    Google AdWords to jeden z najlepszych sposobów reklamy w internecie. Chociaż nie ma idealnego sposobu na promocję firmy to jeśli poszukujesz czegoś, co pomoże Ci zdobyć klientów, to skorzystanie z Google AdWords jest bez wątpienia dobrym rozwiązaniem. Jeśli więc zastanawiasz się: “Czy Google AdWords się opłaca?” lub “Czy warto uruchomić AdWords?” to w tym artykule znajdziesz odpowiedź na te pytania.

    Co sprawia, że Google Ads (AdWords) się opłaca?

    Precyzyjne kierowanie reklam

    Jednym z najważniejszych elementów, które decydują o tym, że Google AdWords się opłaca jest możliwość docierania do osób na prawdę zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki temu, że nie płacisz za niepotrzebne wyświetlenia i kliknięcia reklamy znacznie ograniczasz jej koszty i zwiększasz opłacalność.

    Szybki efekt

    W przeciwieństwie np. do pozycjonowania strony – Google AdWords daje efekty praktycznie natychmiastowe. Reklamy wyświetlają się już po kilkunastu minutach od konfiguracji kampanii. Poprawki i zmiany następują natychmiastowo. Nie muszę chyba pisać dlaczego jest to tak ważne.

    Precyzyjny pomiar efektów

    Aby ocenić czy AdWords jest skuteczne możesz wykorzystać możliwość dokładnego pomiaru efektów. Możesz zobaczyć dokładnie, które słowa kluczowe spowodowały zakup produktu w sklepie czy wysłanie zapytania o ofertę z formularza kontaktowego. Dzięki temu możesz optymalizować kampanię wyłączając nieskuteczne reklamy oraz lepiej docierając do potencjalnych użytkowników.

    Dotarcie do większej liczby odbiorców

    AdWords to potężne źródło klientów, których nie przyciągniemy innym sposobem. Wielu klientów klika reklamy AdWords nie dochodząc nawet do naturalnych wyników wyszukiwania Google związanych z pozycjonowaniem strony. Jeśli nie masz reklam AdWords to tracisz szansę na dotarcie do tych klientów.

    Płatność tylko za kliknięcia

    W Google AdWords płacisz tylko za kliknięcie w reklamę. Nie musisz obawiać się o to, że reklamy będą się wyświetlać ale nikt w nie nie kliknie. Taka forma płatności (tzw. PPC od Pay Per Click) sprawia, że najczęściej reklama AdWords się opłaca.

    Elastyczny budżet

    W Google AdWords możesz reklamować się za praktycznie dowolną kwotę. Możesz też dowolnie wyłączać i włączać kampanie, kiedy masz na to ochotę. To sprawia, że taka forma reklamy jest bardzo wygodna dla małych firm mających niewielki budżet lub niestabilne dochody.

    Mity na temat AdWords

    Jeśli zastanawiałeś się czy AdWords działa to mogły Ci przyjść do głowy pewne wątpliwości. Mogłeś też przeczytać na forach internetowych różne nieprzychylne opinie. Jakie opinie krążą po internecie i dlaczego nie warto wszystkim wierzyć?

    AdWords nikt nie klika bo to są reklamy

    Jest to popularny mit, jednak praktyka pokazuje, że Google AdWords jest skuteczne i bardzo często klikane. Wiele osób nawet nie odróżnia zwykłych wyników wyszukiwania od reklam AdWords. Nie ma więc problemu z ich “pomijaniem”. Innym powodem dla którego nie warto wierzyć w ten mit jest to, że nie rzadko reklamy AdWords dają lepsze wyniki niż wyniki naturalne – szczególnie gdy poszukujemy firmy. No i na koniec warto dodać, że jeśli część osób ominie nasze reklamy to nic za nie nie zapłacimy – więc nie musimy się obawiać takiej sytuacji.

    Reklamy AdWords są drogie

    Reklamy AdWords są drogie wtedy, gdy są one nieodpowiednio skonfigurowane. Jeśli powierzymy reklamy specjaliście, który dobrze je skonfiguruje może to być jedna z najlepszych form reklamy dla naszego biznesu.

    Konkurencja mi wyklika budżet

    Wiele osób obawia się tego, że jeśli reklamy są płatne za kliknięcie to konkurencja będzie im wyklikiwać budżet. Te obawy jednak nie sprawdzają się w praktyce. Niewiele firm konkurencyjnych ma czas na wyklikiwanie reklam. Dodatkowo w przypadku kiedy tak się dzieje – Google ma zabezpieczenia które to wychwytują i zwraca nam koszt takich kliknięć. Wyklikiwanie reklam nie stanowi realnego problemu przy prowadzeniu kampanii AdWords dzięki czemu reklama Google AdWords się opłaca.

    Reklamy AdWords są nieskuteczne

    Chociaż wiele osób tak mówi to w praktyce najczęściej nie próbowali oni kampanii AdWords lub nie robili tego poprawnie. Bardzo wiele firm zdobywa klientów dzięki reklamom AdWords co jest potwierdzeniem ich skuteczności. Ludzie prowadzący firmy umieją liczyć i gdyby AdWords się nie opłacało to by nikt się tam nie reklamował. W praktyce jednak widzimy masę firm korzystających z tej możliwości.

    Nie warto reklamować się w AdWords jeśli pozycjonuję stronę

    Takie stwierdzenie nie jest poprawne. Jeśli zależy nam na zdobyciu dodatkowych klientów to warto do pozycjonowania dołożyć Google AdWords. Dzięki temu mamy możliwość zdobycia klientów, którzy klikają w reklamy AdWords i nawet nie dochodzą do naturalnych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie również nie zastąpi nam reklam produktowych w przypadku sklepów internetowych, które bardzo dobrze sprawdzają się w e-commerce.

    O czym jeszcze musisz wiedzieć

    Jak już pisałem, Google AdWords to bardzo dobry sposób na reklamę firmy. Nie oznacza to jednak, że reklama AdWords będzie opłacalna zawsze. Aby tak było musisz spełnić 3 warunki:

    • Kampania musi być odpowiednio przemyślana i skonfigurowana. Najprościej mówiąc kampanią AdWords powinna zająć się osoba, która wie co robi.
    • Strona internetowa firmy nie może odstraszać. Sprawa wydaje się oczywista, klient nie kupi na stronie, która nie będzie wyglądała poważnie.
    • Oferta firmy musi być atrakcyjna w stosunku do konkurencji. W internecie łatwo jest porównać oferty z konkurencją. Reklama AdWords to dobry sposób na przyciągnięcie klientów zainteresowanych zakupem ale ostateczna sprzedaż zależy od tego czy klient będzie chciał zapłacić za nasze produkty czy usługi.

    Sprawdź aby się przekonać

    Pomimo tego, że argumenty mówią “na korzyść” AdWords to ostateczną oceną jest zawsze praktyka. Na szczęście Google AdWords daje nam dużą elastyczność więc bez problemu możemy spróbować tej reklamy za stosunkowo niewielką kwotę przez np. 2 miesiące i w ten sposób przekonać się, czy reklamy będą się dla nas opłacać.

    Kupon na początek

    Dodatkową zachętą do przetestowania tej formy promocji jest możliwość uzyskania kuponu promocyjnego dzięki któremu możesz otrzymać za darmo do 475 zł na reklamy. Warunkiem jest najpierw wpłacenie i wykorzystanie takiej kwoty przez 1. miesiąc kampanii. Aby otrzymać kupon najlepiej zgłosić się do specjalisty posiadającego status Partnera Google.

    Google Ads – cennik prowadzenia kampanii

    Niezależnie od korzyści jakie oferuje reklama w Google Ads, będzie ona dla nas odpowiednia jeśli będize nas na nią stać. Warto w tym celu zorientować się jakie są ceny prowadzenia kampanii Google Ads. Z naszego doświadczenia najczęściej cennik Google Ads zawiera opłatę, która w jakiś sposób zależy od budżetu na reklamy. Jeśli chcemy kampanię minalną aby sprawdzić czy kampania jest dla nas to najczęściej będziemy musieli zainwestować kwotę rzędu 800-1500 zł miesięcznie. W tym będzie budżet na reklamy i koszt stworzenia i obsługi kampanii zależny od cennika poszczególnego specjalisty czy agencji. Możemy spodziewać się, że u specjalisty zapłacimy za stworzenie kampanii, a następnie będziemy płacić za jej comiesięczną oprtymalizację. Cena może być stałą lub często w cenniku znajdziemy opłatę zależną od budżetu w wysokości najczęściej 7-20% od wydanego budżetu kampanii.

    Cena za klik

    To jak w naszej branży dzialają reklamy Google Ads zależy również od tego ile kosztuje średnio kliknięcie w reklamę. W Google Ads cena za klik może być wysokości kilku groszy do nawet kilkunastu złotych. Dobrze jest zapytać specjalistę Google Ads jaka jest cena za klik Google Ads w naszej branży aby ocenić ile kliknięć uzyskamy w naszym budżecie i jakie mamy szanse, że to przyniesie realne korzyści.


    Przeczytaj także:

    No votes yet.
    Please wait...

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here