Zbyt płaska architektura witryny może być przyczyną nie wyświetlania się linków witryny (sitelinks) na frazy brandowe – zdradza pracownik Google

0
4365
podstrony - sitelinks

Ostatnia publikacja pracownika Google Johna Muellera na Twitterze wskazuje na związek wyświetlania linków witryny tzw. sitelinków z architekturą serwisu. Jednym ze znaków, że Google uważa, że mamy zbyt płaską i niezrozumiałą dla Google architekturę witryny jest niewyświetlanie linków do podstron witryny tzw. sitelinks przy zapytaniach w Google o jej nazwę (tzw. zapytaniach brandowych). Podobnym sygnałem może być wyświetlanie w sitelinkach mało ważnych podstron. Jeśli dotyczy nas ten problem, to powinniśmy przyjrzeć się naszemu linkowaniu wewnątrz witryny.

Wpis Johna Muellera na Twitterze: “If your site has a purely flat architecture, it has no architecture. If all pages are equally important (linked from all other pages), none of the pages are important (relative to the rest of your site). One place where that’s often visible is sitelinks (no / “irrelevant” ones)”

Tłumaczenie:

Jeśli Twoja strona posiada czysto płaską architekturę, to właściwie nie ma architektury. Jeśli każda strona jest tak samo ważna, (tak samo linkowana z innych podstron) to tak jakby żadna podstrona nie była ważna (w stosunku do pozostałych podstron). Jednym z miejsc, gdzie często jest to widoczne, są sitelinki (ich brak lub mało ważne podstrony).

Witryna z odpowiednimi linkami do podstron wygląda w Google właśnie tak:

Źródło: wyszukiwarka Google

Jak stworzyć linki witryny?

Linki witryny (sitelinki) są wyświetlane pod wynikami wyszukiwania danej strony internetowej przy zapytaniach na markę lub nazwę strony. Ich rolą jest ułatwienie nawigacji po witrynie dla użytkownika. Google generuje je automatycznie, jeżeli dana struktura witryny nie umożliwi algorytmom Google znalezienie przydatnych linków lub algorytm oceni te linki jako mało trafne wówczas, Google nie wyświetla ich.

Na ten moment nie ma możliwości bezpośredniego wpływu na linki witryny wyświetlane dla naszej strony. Dlatego też tak ważna jest informacja: jak możemy pośrednio wpływać na sitelinki oraz co oznacza ich brak lub niska jakość.

Google wskazuje nam wyraźnie, że aby wpływać na linki witryny musimy zadbać o odpowiednią architekturę serwisu – czyli linkowanie wewnętrzne pomiędzy naszymi podstronami. Naturalnie najważniejsze podstrony powinny być najczęściej linkowane.

Z innych źródłem wiemy także, że nie bez znaczenia dla wyświetlania linków witryny jest ruch do danej podstrony z Google. Najpopularniejsze witryny w naszej domenie będą częściej pojawiać się w sitelinkach. Na ten czynnik jest znacznie trudniej wpłynąć dlatego, jeśli nasze linki witryny są słabej jakości, to warto zainteresować się architekturą witryny.

Dlaczego architektura witryny jest taka ważna?

Architektura witryny jest bardzo ważna, bowiem to od niej zależy czy witryna będzie przyjazna dla użytkownika i zrozumiała dla robota Google. Robot Google nie posiada intuicji, aby ocenić jaka podstrona w danej witrynie jest najbardziej istotna dlatego, stara się zdobyć taką informację przez ocenę linków wewnętrznych przychodzących oraz wychodzących z danej podstrony.

Występują dwa rodzaje architektury:

  • architektura płaska
  • architektura głęboka

John Mueller swoim wpisem na Twitterze zwraca uwagę na to, aby architektura witryny nie była zbyt płaska, witryna musi wyróżnić, która strona jest ważna, a które są mniej ważne. Nie powinno być sytuacji, że wszystkie strony są jednakowo ważne, czyli tak samo połączone ze wszystkimi innymi stronami w witrynie. Problem ze zbyt płaską architekturą sprowadza się do tego, że mało ważna podstrona może zbierać tyle samo mocy od Google co strona główna lub podstrona naszej usługi. Przez co ważniejsze podstrony będą słabsze. Znacznie lepsze byłoby dla nas, jeśli podstrony, które chcemy pozycjonować np. podstrony usług czy produktów, posiadały lepsze linkowanie wewnętrzne, które da im więcej mocy na zdobywanie dobrych pozycji.

Jeśli Google nie wyświetla twoich linków do podstron lub wyświetla tam niepotrzebne elementy, być może architektura twojej strony jest zbyt płaska lub mało zrozumiała. Dlatego też tak kluczowe jest, już na etapie powstawania strony internetowej odpowiednio zaplanować architekturę witryny.

Źródła:
https://twitter.com/JohnMu/status/1248275941673091072
https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=pl

No votes yet.
Please wait...
Poprzedni artykułGoogle przedstawia nowy sposób wyróżniania ogłoszeń w witrynach na temat COVID-19
Następny artykułJak pozycjonować filmy w serwisie YouTube?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj