Z powodu sytuacji związanej z COVID-19 wiele organizacji i grup publikuje ważne ogłoszenia dotyczące koronawirusa, które mają wpływ na nasze codzienne życie. Google dostosowuje wyszukiwarkę do nowej sytuacji, tak więc w odpowiedzi na aktualne potrzeby wprowadza nowy sposób wyróżnienia specjalnych ogłoszeń w wyszukiwarce Google za pomocą danych uporządkowanych. Witryny mogą dodawać dane strukturalne SpecialAnnouncement do swoich stron internetowych lub przesyłać ogłoszenie COVID-19 w Search Console.
Google wykorzystuje te informacje do wyróżnienia ogłoszeń w wyszukiwarce z witryn służb zdrowia i agencji rządowych, aby uwzględnić ważne aktualizacje, takie jak zamknięcie szkół lub dyrektywy dotyczące przebywania w domu. Aktywnie rozwija daną funkcję i planuje rozszerzyć ją o kolejne witryny. Tak więc każdego typu witryma może korzystać z tych danych strukturalnych, co oczywiście nie gwarantuje, że Google w każdym przypadku będzie wyświetlać rozszerzone wyniki wyszukiwania.
W jaki sposób pojawiają się ogłoszenia o COVID-19 w wyszukiwaniach?
Gdy dane strukturalne SpecialAnnouncement są dodawane do strony, treść ta może kwalifikować się do wyświetlenia jako wzbogacony wynik wyszukiwania przy wyszukiwaniach związanych z COVID-19. Rozszerzony wynik wyszukiwania w ogłoszeniu COVID-19 może zawierać krótkie podsumowanie, które można rozszerzyć, aby wyświetlić więcej. Ważne jest też to, że format może się zmieniać z czasem więc wyniki nie będą widoczne od razu w wyszukiwarce Google.
Jak wdrożyć ogłoszenia w COVID-19?
Istnieją dwa sposoby implementacji ogłoszeń COVID-19. Pierwszym z nich i tym zalecanym przez Google, jest dodanie uporządkowanych danych do swojej strony internetowej
Dane strukturalne to ustandaryzowany format dostarczania informacji o stronie i klasyfikowania zawartości strony. Google zaleca stosowanie tej metody, ponieważ jest to najłatwiejszy sposób na uzyskanie tych informacji, umożliwia on raportowanie za pośrednictwem Search Console w przyszłości oraz umożliwia dokonywanie aktualizacji.
Drugim, alternatywnym sposobem wdrożenia ogłoszeń jest przesłanie ogłoszenia w Search Console. Niestety nie widzimy tej opcji w przy naszych stronach więc być może jest ona jeszcze w fazie testów lub nie będzie dostępna dla języka Polskiego.
Jak jeszcze można wykorzystać dane strukturalne podczas epidemii COVID-19
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza zmiana dotycząca danych strukturalnych związana z epidemią koronawirusa. Kilka dni temu Google ogłosiło możliwość oznaczenia zdarzeń jako przełożone, anulowane lub wirtualne.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/04/highlight-covid-19-announcements-search.html