Google przedstawia nowy sposób wyróżniania ogłoszeń w witrynach na temat COVID-19

0
1938
wyróżniania ogłoszen o koronawirusie
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/04/highlight-covid-19-announcements-search.html

Z powodu sytuacji związanej z COVID-19 wiele organizacji i grup publikuje ważne ogłoszenia dotyczące koronawirusa, które mają wpływ na nasze codzienne życie. Google dostosowuje wyszukiwarkę do nowej sytuacji, tak więc w odpowiedzi na aktualne potrzeby wprowadza nowy sposób wyróżnienia specjalnych ogłoszeń w wyszukiwarce Google za pomocą danych uporządkowanych. Witryny mogą dodawać dane strukturalne SpecialAnnouncement do swoich stron internetowych lub przesyłać ogłoszenie COVID-19 w Search Console.

Google wykorzystuje te informacje do wyróżnienia ogłoszeń w wyszukiwarce z witryn służb zdrowia i agencji rządowych, aby uwzględnić ważne aktualizacje, takie jak zamknięcie szkół lub dyrektywy dotyczące przebywania w domu. Aktywnie rozwija daną funkcję i planuje rozszerzyć ją o kolejne witryny. Tak więc każdego typu witryma może korzystać z tych danych strukturalnych, co oczywiście nie gwarantuje, że Google w każdym przypadku będzie wyświetlać rozszerzone wyniki wyszukiwania.

W jaki sposób pojawiają się ogłoszenia o COVID-19 w wyszukiwaniach?

Gdy dane strukturalne SpecialAnnouncement są dodawane do strony, treść ta może kwalifikować się do wyświetlenia jako wzbogacony wynik wyszukiwania przy wyszukiwaniach związanych z COVID-19. Rozszerzony wynik wyszukiwania w ogłoszeniu COVID-19 może zawierać krótkie podsumowanie, które można rozszerzyć, aby wyświetlić więcej. Ważne jest też to, że format może się zmieniać z czasem więc wyniki nie będą widoczne od razu w wyszukiwarce Google.

Jak wdrożyć ogłoszenia w COVID-19?

Istnieją dwa sposoby implementacji ogłoszeń COVID-19. Pierwszym z nich i tym zalecanym przez Google, jest dodanie uporządkowanych danych do swojej strony internetowej

Dane strukturalne to ustandaryzowany format dostarczania informacji o stronie i klasyfikowania zawartości strony. Google zaleca stosowanie tej metody, ponieważ jest to najłatwiejszy sposób na uzyskanie tych informacji, umożliwia on raportowanie za pośrednictwem Search Console w przyszłości oraz umożliwia dokonywanie aktualizacji.

Drugim, alternatywnym sposobem wdrożenia ogłoszeń jest przesłanie ogłoszenia w Search Console. Niestety nie widzimy tej opcji w przy naszych stronach więc być może jest ona jeszcze w fazie testów lub nie będzie dostępna dla języka Polskiego.

Jak jeszcze można wykorzystać dane strukturalne podczas epidemii COVID-19

Warto przypomnieć, że to nie pierwsza zmiana dotycząca danych strukturalnych związana z epidemią koronawirusa. Kilka dni temu Google ogłosiło możliwość oznaczenia zdarzeń jako przełożone, anulowane lub wirtualne.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/04/highlight-covid-19-announcements-search.html

No votes yet.
Please wait...
Poprzedni artykułUżywasz danych strukturalnych dla wydarzeń? Od teraz możesz oznaczać wydarzenia jako anulowane
Następny artykułZbyt płaska architektura witryny może być przyczyną nie wyświetlania się linków witryny (sitelinks) na frazy brandowe – zdradza pracownik Google

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj